Villa Michael – wyjątkowy dom na Korfu z trzema sypialniami i ogrodem

Villa Michael, znana również jako Famous Villa Corfu, to dom na Korfu położony w małej wiosce Kritika na południu wyspy. Nasza trzytygodniowa podróż po wyspie składała się z trzech etapów – chcieliśmy zwiedzić jak najwięcej miejsc i zobaczyć jak najwięcej plaż, więc postanowiliśmy zmieniać lokalizacje i przeprowadzać się w trakcie pobytu. Mieszkaliśmy w północno-zachodniej części Korfu, w stolicy i na południu wyspy. Początkowo myśleliśmy o wynajęciu na południu dwóch pokoi w hotelu z basenem, ale ostatecznie zdecydowaliśmy, że w domu z trzema oddzielnymi sypialniami i ogrodem na wyłączność będzie nam znacznie wygodniej. Nie namyślając się długo zarezerwowaliśmy pięć nocy w Villi Michael – jak później się okazało ten dom na Korfu to był strzał w 10!

dom na Korfu z ogrodem

Villa Michael – dom do wynajęcia w małej wiosce na Korfu

Jak wcześniej wspomniałam Villa Michael jest położony na obrzeżach wioski Kritika w południowej części Korfu. Bardzo lubimy takie nieturystyczne miejsca, jest tu mniej ludzi, w domach mieszkają lokalsi, nie ma wszechobecnego zamieszania, głośnej muzyki i straganów z dużą ilością plastiku. W centralnym miejscu wioski Kritika stoi kościół prawosławny, jest mini market, plac zabaw dla dzieci i… bardzo ładna restauracja Lokal, której nie powstydziłby się Nowy Świat w Warszawie. Villa Michael położona jest nieco dalej od innych domów, jakby troszkę na uboczu, co sprawia, że jest to ciche i spokojne miejsce. Obiektywnie patrząc, jest to najładniejszy dom i najbardziej zadbany ogród w całej wsi. Życie w Kritika „kręci się” jakieś 300 metrów dalej, bliżej kościoła i restauracji. O takich odległościach tutaj mówimy, bo Kritika to maleńka wioska.

dom na korfu z ogrodem
Wjazd do Villi Michael. Villa funkcjonuje też pod nazwą Famous Villa Corfu.

Villa Michael – prawdziwie gościnny dom na Korfu

Kiedy rezerwowaliśmy ten dom na Korfu, spodziewaliśmy się, że będzie nam tu wygodnie. Jak wiecie, nasze dzieci są już nastolatkami, więc w naszym przypadku nie wchodzi w grę pokój z dwiema dostawkami. Dlatego, jeśli podróżujemy całą rodziną, najczęściej decydujemy się na wynajęcie całego domu. Tak po prostu jest nam wygodniej. Przede wszystkim z ta myślą zdecydowaliśmy się na rezerwację Villi Michael. Co się okazało na miejscu? Pobyt w Villi Michael zaoferował nam znacznie więcej niż tylko wygodę – doświadczyliśmy tutaj niezwykłej, autentycznej greckiej gościnności. Zaczęło się od tego, że Maria i Takis, właściciele Villi Michael, przygotowali nam ciepły obiad na powitanie. Brytfanka z kurczakiem i ziemniakami czekała w ciepłym piekarniku. Nigdy, żaden gospodarz nie przywitał nas własnoręcznie przygotowanym obiadem dla czterech osób! Maria i Takis powitali nas niesamowicie ciepło i serdecznie, jak własną rodzinę.

villa michael korfu
Maria i Takis, zdjęcie zrobione na Secret Paradise Beach podczas naszej wspólnej wycieczki 🙂

Gospodarze od razu oprowadzili nas po całym domu i ogrodzie, Maria pokazała swój ogródek warzywny, z „nakazem” żebyśmy korzystali z jej warzyw. Miłe, prawda? Na ogrodzie czekały na nas cztery leżaki z ręcznikami plażowymi i dwa parasole przeciwsłoneczne. Maria pokazała nam stary, tradycyjny piec do chleba, który już teraz nie jest używany, ale wciąż tu jest. Oboje gospodarze pokazali nam dom, co gdzie jest, jakie są sprzęty i wyjaśnili kwestie techniczne. Kiedy wszystko było jasne, pojechali do swojego domu w sąsiednim miasteczku Kavos, gdzie, jak później się okazało od 38 lat prowadzą kultowy pub karaoke Maria’s Famous Pub Karaoke. Jeśli byliście kiedyś w Kavos, na pewno kojarzycie to miejsce. Poszperajcie w pamięci!

Teraz opowiem Wam jak wyglądał dom.

Villa Michael – dom na południu Korfu

Villa Michael to duży dom na Korfu, idealny dla rodzin. Willa znajduje się na ogrodzonym terenie, który w całości jest do dyspozycji gości. Dom składa się salonu z aneksem kuchennym, trzech sypialni i dwóch łazienek. W salonie jest kanapa, telewizor, stolik kawowy, fotel, stół, a nawet kominek.

dom na Korfu do wynajęcia

duży dom na korfu

dom na korfu dla rodziny

dom wakacyjny na korfu

Aneks kuchenny jest dobrze wyposażony – jest tu w zasadzie wszystko, co potrzebne do komfortowego mieszkania. Jest zmywarka, lodówka, kuchnia z piekarnikiem, czajnik, ekspres do kawy, opiekacz, mikrofalówka, garnki, talerze, sztućce, filiżanki, kubki, szklanki i kieliszki.

villa michael kuchnia

dom na korfu do wynajęcia

Dwie sypialnie mają wyjście na taras, z którego można zejść bezpośrednio do ogrodu. W dużej łazience znajduje się wanna, umywalka i pralka, która jest istotnym elementem podczas dłuższej podróży.

villa michael korfu sypialnia
Pierwsza sypialnia.
duzy dom na korfu do wynajęcia
Druga sypialnia.

dom na korfu

Największa sypialnia ma mały taras i osobną, mniejszą łazienkę z prysznicem. Co istotne, w całym domu jest bardzo czysto.

villa michael sypialnia
Sypialnia, przy której jest łazienka.

W salonie i trzech sypialniach jest klimatyzacja. We wszystkich trzech sypialniach są dwuosobowe łóżka, więc dom jest idealny da sześciu osób, jednakże, biorąc pod uwagę, że można spać również na kanapie w salonie, to pomieści się tu równie dobrze 7 osób.

Villa Michael – dom z ogrodem na Korfu

Villa Michael otoczona jest ogrodem. Na tej wyspie temperatury od maja do listopada są wysokie, dlatego utrzymanie zieleni i kwiatów, wymaga nico wysiłku. Na terenie ogrodu, dokładnie naprzeciw domu jest zadaszone miejsce do grillowania ze stołem. Tutaj jedliśmy codziennie śniadania i kolacje. Raz również skorzystaliśmy z grilla.

Villa Michael grill w ogrodzie

dom na korfu grill

willa na korfu

Przy domu jest ogródek warzywny, gdzie rosną pomidory, ogórki, bakłażany, papryka – goście willi mogą z niego korzystać na własne potrzeby.

villa michael korfu ogród warzywny

Przy ogródku są dwie huśtawki, nieco dalej pomieszczenie z tradycyjnym piecem do wypiekania chleba. Na ogrodzie są dwa sety leżaków z parasolami przeciwsłonecznymi, stolik kawowy z krzesłami, leżanka.

willa z ogrodem korfu

dom na korfu do wynajęcia

dom z ogrodem na Korfu

villa michael korfu

Plaże w pobliżu Villi Michael

Na południu Korfu są piękne, szerokie, piaszczyste plaże. Do każdej z nich najlepiej dostać się samochodem, dlatego zdecydowanie polecam Wam wynająć auto. Villę Michael dzielą niewielkie odległości od kilku plaż, z których najbliższe to Gardenos Beach, Kanoula, Secret Paradise Beach i Skalia Beach. Gadrenos Beach to znana plaża, jednak o dwóch pozostałych nie dowiedzielibyśmy się, gdyby nie powiedzieli nam o nich gospodarze. Do Secret Paradise Beach prowadzi szutrowa droga, ale do Skalia Beach, która jest najbliżej domu można bez problemu dojechać asfaltową drogą.

Willa przy plaży Korfu
Secret Paradise Beach.

dom przy plaży na korfu

Plaża Skalia jest znana przede wszystkim ludziom, którzy tu mieszkają. Przy brzegu są zacumowowane łódki rybaków, woda jest tu niesamowicie ciepła i czysta. Plaża jest piaszczysta, ale dno kamieniste, więc warto zabrać ze sobą specjalne gumowe buty, które bez problemu kupicie na wyspie.

dom przy plaży na Korfu
Plaża Skalia widziana z punktu widokowego.

dom przy plaży na korfu

dom przy plaży korfu

Z Kritika możecie też dojechać do innych pięknych plaż, czy to na południe czy w stronę północną, bliżej Jeziora Korission. Odległości są tu niewielkie.

Villa Michael to dobre miejsce na rodzinny wypoczynek na Korfu. Wygodny, klimatyzowany, w pełni wyposażony dom, w autentycznej korfiańskiej wiosce na południu wyspy.