Afionas – najbardziej urokliwa wioska na Korfu

Afionas to niewielka, urokliwa wioska na Korfu, z bielonymi domami oplecionymi zjawiskowo kwitnącymi bugenwillami, położona na wzgórzu, z którego rozpościera się wspaniały widok na Morze Jońskie. Jeśli lubicie odwiedzać klimatyczne greckie miejscowości  albo marzy Wam się sesja zdjęciowa w uroczej scenerii, koniecznie zaplanujcie wizytę w Afionas. Ja trafiłam tu zupełnie przypadkiem i gdyby nie moja ciekawość i intuicja, zapewne pominęłabym to miejsce. Na szczęście tak się nie stało, ale opowiem Wam wszystko po kolei.

Afionas na Korfu – urokliwa wioska z pięknym widokiem na Morze Jońskie

Afionas  – tutaj zaczynają się piesze szlaki na Porto Timoni

Zacząć należy od tego, że w Afionas zaczynają się piesze szlaki na podwójną plażę Porto Timoni. To najsłynniejsza plaża na wyspie,  zdecydowanie warta odwiedzenia. Z Afionas wychodzą dwa szlaki prowadzące na Porto Timoni. Jeden z nich zaczyna się w środku, drugi zaś na końcu wioski, a dokładnie za Restauracją Anemos i punktem widokowym z ławkami. Przyjeżdżając tu, mieliśmy na celu dojście na Porto Timoni, tak więc od razu kierowaliśmy się na pierwszy szlak, do którego wejście znajduje się przy budynkach kościoła i sklepu, które widzicie na zdjęciach.

afionas

Afionas Korfu
Przy budynku kościoła i sklepu zaczyna się pierwszy szlak na Porto Timoni. Żeby wejść do najpiękniejszej części wioski, trzeba przejść dalej, w kierunku fuksjowej bugenwilli, którą widzicie na zdjęciu w oddali.
Afionas punkt widokowy
Za punktem widokowym zaczyna się drugi szlak na plaże Porto Timoni. Żeby tu dojść trzeba przejść przez wioskę, co zajmuje zaledwie kilka minut prężnym krokiem.

Jak trafiliśmy do Afionas?

Szczerze powiedziawszy – zanim tu dotarliśmy, nie słyszałam wcześniej o Afionas. W dwóch przewodnikach, które mieliśmy ze sobą nie było ani słowa na temat tej wioski. W zasadzie trafiliśmy tu zupełnie przez przypadek. Gdy wracaliśmy z Porto Timoni, odwróciłam się i zobaczyłam ten budynek z kobaltowymi okiennicami i bugenwillą w kolorze fuksji. O właśnie ten. I moje serce szybciej zabiło 😉

Afionas

Przeszliśmy jednak obok, gdyż po dniu spędzonym na plażach, dość zmęczeni i głodni, postanowiliśmy zatrzymać się w Restauracji Pergola, usytuowanej około 150 metrów od tego miejsca i zjeść późny obiad. Czas oczekiwania na nasze spaghetti bolognese i sałaty greckie, postanowiłam wykorzystać, by zajrzeć i zobaczyć co jest za zakrętem tej kuszącej uliczki. Reszta rodziny została przy stoliku, a ja czmychnęłam i… przepadłam. Wróciłam na obiad i choć wszyscy byliśmy zmęczeni upałem i wędrówką na Porto Timoni i z powrotem, nie musiałam długo namawiać reszty ekipy na zwiedzanie wioski. Wszyscy byliśmy zachwyceni!

Afionas Korfu

Afionas wioska na korfu

Afionas – biała grecka wioska ze zjawiskowym widokiem na morze

Uwielbiam takie miejsca. Maleńkie uliczki i bielone domy, kobaltowe drzwi i okiennice, ciężkie sploty bugenwilli oplatające białe ściany. Zaciemnione, przyjemnie chłodne sklepiki z krzesłami ustawionymi przy drzwiach. Kwiaty w ceramicznych, ceglastych donicach. Winogronowe pnącza na pergolach, dające choć kawałek cienia na wypalonej bezlitosnym słońcem greckiej ziemi. Takie jest Afionas.

Na Korfu warto też zwiedzić stolicę wyspy. Sprawdź mój przewodnik: Kerkyra. Największe atrakcje stolicy Korfu

Afionas na korfu

afionas

Zachody słońca w Afionas

Wchodząc do wioski Afionas z pewnością szybko zobaczycie strzałki z napisem Anemos Cafe Restaurant i dopiskiem „Sunset view point”.

restauracja Anemos w Afionas

I rzeczywiście – Restauracja Anemos ma wspaniały widok na Morze Jońskie, sąsiednią zatokę w miejscowości Arillas, położoną po drugiej stronie cypla i sąsiednie wysepki: Mathraki, Othoni, Erikoussa.

Afionas widok na morze i wyspy

Wieczorami można podziwiać tu wspaniałe zachody słońca. Oczywiście nie tylko z tarasu restauracji jest dostępny ten widok – dosłownie kilka kroków dalej są ławki, gdzie można usiąść i odpocząć z widokiem na morze i wysepki.

zachód słońca afionas

Za ławkami jest wejście na szlak na Porto Timoni – ten drugi, za wioską.

afionas drogowskazy na szlak do porto timoni

Afionas wioska Korfu Grecja
Przy wejściu na szlak są osiołki dla turystów – oczywiście nie polecam korzystać.

Afionas – miły przypadek w trakcie zwiedzania Korfu

Niezmiernie się cieszę, że moja ciekawość do zobaczenia „co jest za zakrętem” i intuicja podpowiedziały mi, żeby mimo sporego zmęczenia po wędrówce na Porto Timoni w 38 stopniowym upale, wrócić i przejść kilka kroków dalej. Afionas jest urocze. Jeśli mogłabym Wam doradzić, to proponuję, żebyście zwiedzili wioskę przed zejściem na szlak na plażę – spacerowania jest tutaj maksymalnie na kilkadziesiąt minut, a wrażenia niezapomniane. Drugą opcją jest przyjechanie tu celowo np. na kolację i zachód słońca.

Sprawdź też wpis o Paleokastritsa. To najbardziej malowniczy region na wyspie Korfu!

wioska afionas

Odnośnie restauracji, to nie wypowiem się na temat Restauracji Anemos, bo nie byliśmy w niej, ale mogę polecić Restaurację Pergola – prowadzi ją grecka rodzina serwująca domowe greckie jedzenie w przystępnych cenach.

Jeśli będziecie w Afionas na Korfu, dajcie nać jak Wam się podobało.

Ewa

Jeśli lubicie takie klimaty, sprawdźcie mój wpis o miasteczku Lefkara na Cyprze